נושאים

מחסד שבמלכות למלכות שבמלכות

 

 

מחסד שבמלכות עד מלכות שבמלכות

 

אנחנו נמצאים בראשיתו של שבוע שראשו האחד ביום ירושלים, וקצהו השני בחג השבועות. אנו מטפסים ועולים בשבוע הזה במעלה ספירת המלכות. אנחנו מתחילים בספירת החסד שבמלכות ומסיימים במלכות שבמלכות ובמוסף של חג השבועות בכתר שבמלכות.

כיון שכך, מן הראוי שנאמר כמה מילים על אותה הספירה, ספירת המלכות המאחדת יום ירושלים עם חג השבועות.

באופן כללי עשר הספירות הן עשר נתיבות שבהן ברא בורא עולם ובהן הוא מנהיג אותו. הספירות הן בעצם דרכי הנהגת הבורא את העולם. באופן עקרוני ניתן היה לראות את הספירות הללו פועלות במציאות.

לא ניכנס כעת לפרטי הספירות ולא נכנס כאן להסביר את תכנה של כל ספירה וספירה ואת מהותה. אך זאת נאמר שעל ספירת המלכות נאמר ש"לית לה מגרמה כלום". הדברים מובנים משום שספירת המלכות מסמלת את הקונספט של המקבלים. ספירת המלכות היא הפלטפורמה שעל גביה מתרחש כל התהליך של כל הספירות שקדמו לה וכיון שכך אין לה משלה כלום כי היא בעצם כל העיקרון של הקבלה. כיון שכל עניינה הוא קבלה ממילא אין לה משלה כלום.

כיון שכך עלינו לשאול את עצמנו איך זכתה ספירת המלכות להיות חלק מתוך מערכת הספירות? לכאורה אין ספירת המלכות פועלת דבר במציאות? הכל נעשה על ידי הספירות שממעל לספירת המלכות. הכל נעשה על ידי הפעילות שבאה מלמעלה ואין לספירת המלכות שום דבר משלה?

יתכן שנוכל לענות על ידי דבריה של 'אימה של מלכות': וַתֹּאמֶר לָהּ חֲמוֹתָהּ אֵיפֹה לִקַּטְתְּ הַיּוֹם וְאָנָה עָשִׂית יְהִי מַכִּירֵךְ בָּרוּךְ וַתַּגֵּד לַחֲמוֹתָהּ אֵת אֲשֶׁר עָשְׂתָה עִמּוֹ וַתֹּאמֶר שֵׁם הָאִישׁ אֲשֶׁר עָשִׂיתִי עִמּוֹ הַיּוֹם בֹּעַז: (רות פרק ב פס' יט) ודרשו חז"ל: תני ר' יהושע יותר ממה שבעל הבית עושה עם העני העני עושה עם בעל הבית שכן רות אומרת לנעמי שם האיש אשר עשיתי עמו היום בועז אשר עשה עמי אין כתיב כאן אלא אשר עשיתי עמו (מדרש רבה ויקרא פרשה לד פסקה ח)

מה גומל בעל הבית עם העני ומה גומל העני עם בעל הבית. בעל הבית גומל עם העני, חסד. הוא נותן. בעוד העני גומל עם בעל הבית את האפשרות שלו לתת.

מספרים על פלוני שהיה מחזיק עני במרתף ולא נותן לו להתעשר כדי שיוכל לקיים בו מצוות מתנות לאביונים בהידור... ובכן, זה לא פשוט למצוא עני, זה לא פשוט להביא את החסד שלך לידי ביטוי.

אכן, אין למלכות מגרמה כלום, אבל יש בה המון. המלכות היא הפלטפורמה לגילוי כל הספירות העליונות שבאו מעליה. היא היישום בדרגה הגבוהה ביותר של ההופעה האלקית בעולם.

שאלו אותי שאלה פשוטה, אם הולכים במהלך הספירה מן הנמוך אל הגבוה וכך כולם מבארים שהרעיון של היציאה מפסח אל שבועות זו עלייה מודרגת עד שמגיעים אל השלמות בחג השבועות, אם כן, מדוע הולכים מן החסד שזו הספירה היותר גבוהה אל המלכות שזו הספירה היותר נמוכה?

התשובה היא במילה אחת – יישום. מה שאנחנו מחפשים בסיפור הזה של הספירות זה את היישום במציאות, ובענין הזה ספירת המלכות היא הדרגה הגבוהה ביותר משום שהיא מבטאת בצורה הטובה ביותר את כל הערכים העליונים שבורא עולם מדבר עליהם. היא בעצם הפלטפורמה לגילוי מלכותו יתברך.

וזה מבאר בעצם למה קוראים לספירה האחרונה מלכות.

כיון שכך אנחנו שבים אל יום ירושלים ואל חג השבועות. ביום זה זכינו לחזרת גילוי השכינה במציאות. זכינו לגילוי גדול, למורא גדול לאותות ולמופתים. הניסים הגלויים שעברו על כולנו, רבים ביד מעטים ממש. הרגשנו בחוש את יד ה' הפועלת בתוך המציאות. ראינו מלכות.

על כל אלה, זכינו לשיבה מחודשת אחרי אלפי שנים אל עיר הקודש. אל ירושלים שבין החומות. אתחלתא דגילוי מלכות יש כאן. יש כאן את החלק הראשון של הפסוק "שבתי לירושלים". יש כאן את גילוי המלכות של בורא עולם שוב על עמו ובארצו.

עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים כבר יש לנו. ירושלים הבנויה אנחנו רואים בעינינו כיצד היא הולכת ונבנית. במחיר של דירה בירושלים אפשר לקנות וילה בשכונת יוקרה בחו"ל... רואים מלכות ה' פועלת. אלא שכל זה עדיין איננו שלם.

אנחנו מצפים להשלמת התמונה בשילוב של חג השבועות. והשלמת התמונה בהקשר של חג השבועות בענין הזה היא: כי שמה ישבו כסאות למשפט כסאות לבית דוד. ההשלמה היא בכסאות למשפט. גילוי מלכות ה' על ידי תורתו. על ידי חוקים ומשפטים צדיקים ככל התורה הזאת. זוהי המלכות המלאה כשיש בעולם עם המנהיג את עצמו על פי חוקי התורה, על פי העקרונות שעל פיהם נברא העולם. זה גילוי מלכות.

ועוד דבר שאף הוא קשור עם שבועות וזה כסאות לבית דוד. מלכות בית דוד משיחך היא המלכות שנבחרה על ידי הקב"ה לגלות על ידה את מלכותו יתברך. אין לה מגרמה כלום. ואני תולעת ולא איש אומר דהמע"ה אבל בכל זאת גילוי מלכות יש כאן. התבטלות גדולה אל המסר האלוקית הפועל בהוויה יש כאן וזוהי המלכות שבמלכות. שילוב של סנהדרין הקבועים בלשכת הגזית, עם ישיבת מלכי בית דוד בעזרה.

שמחתי באומרים לי בית ה' נלך, עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים, ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו, כי שמה ישבו כסאות למשפט כסאות לבית דוד, שאלו שלום ירושלים ישליו אוהביך, יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך

 

כל אתר ואתר- פיתוח אתרי אינטרנט

PHP,דרופל וJS

טלפון:  
0525802579
מייל:  
any.site.n.site@gmail.com