נושאים
- פרשת השבוע
- שפת אמת
- חגים
- שבת תשובהעשרה בטבתט"ו בשבטיום הזכרוןיום העצמאותל"ג בעומרבין המצריםברסלב
- סיפורי מעשיות משנים קדמוניותברסלב – לא רק לדתיים.יהדות - לא רק לדתיים
- English
- אקטואליה ופוליטיקהחינוך, מידות ועבודת ה'
-
שיעורים אודות "שמות"
-
שמות תרלח קטע שני
חזיון הסנה מהווה מעין תשובה לשאלה הנוראית מדוע היו ישראל צריכים לסבול את עול הגלות. התשובה היא שלפי גודל עוצמת הנסיון, והסבל, כך גם עומק התהליך הרוחני העובר על עם ישראל והוא המוביל לגאולה. שפת... -
שמות תרמ קטע שני
יש מצב בו הגלות כל כך מחשיכה, עד שאין האדם עצמו יודע מה הוא חושב. רק בוחן כליות ולב יודע את המחשבה בלבו של אדם. זה מה שארע לישראל במצרים עד שמשה עצמו לא ידע על מעלת ועל מעלת דרגתם. האות על העמידה... -
שמות תרמא קטע שלישי
משה העדיף את יראת השמים על פני כל הגילויים האלוקיים, ומשום כך העדיף להסתיר פניו שלא להביט אל האלקים. העדפה זו הביאה לו בסופו של דבר את הגילוי הגדול של "ותמונת ה' יביט". שפת אמת ספר שמות - פרשת שמות... -
שמות תרמו קטע שני
הגלות במצרים מוזכרת בלשון "לכם" הרומזת לתועלת עבור עם ישראל וזאת משום שבמהלך גלות מצרים הפכו ישראל להיות כלים להשראת השכינה. השראת שכינה זו מתבטאת בדיבורי השבח הנשמעים מפיהם של ישראל. שפת אמת ספר... -
שמות תרנ קטע שלישי
משמעות שם אהיה אינה לצורך גאולת מצרים בלבד. שם אהיה מסמל את הקשר שבין גלות ישראל לגלות השכינה. מכיון שהקב"ה ייחד את שמו על ישראל לכן יש תלות בין מצב ישראל בגלות לבין גילוי מלכות ה' בעולם. הציפייה... -
שמות תרנו קטע שני
לעיתים הגלות כל כך עמוקה, עד שמי ששרוי בתוכה אינו חש כלל שהוא בגלות. ישנם שלשה גורמים בתוך עם ישראל שבגלות. יש את אלו החשים בגלות אלא שהם במאסר ולא יכולים לצאת. יש שאינם חשים את הגלות לתוקף מעלתם אבל... -
וארא תרלב קטע ראשון
קיים הבדל מהותי בין סגנון העבודה של האבות לבין זה של משה. האבות שאפו לגילוי מלכותו יתברך בתוך המציאות בעוד משה שואף לגילוי מלכותו יתברך במהלך שהוא מעבר ומעל לכוחות הטבע. ההבדל הזה מתבטא בשני השמות... -
וארא תרלו קטע שני
סירובו העקבי של משה לשליחות, הביקורת שיש לו על צורת ההתנהלות של השליחות, כל אלו משקפים את הצער הגדול שיש למשה בצערם של ישראל. כיון שכך, אין התהליך יכול להסתיים, עם ישראל אמנם נגאל אבל התיקון הכולל... -
וארא תרלח קטע רביעי
גאולת מצרים אמורה לשמש מפתח לכל הגאולות מכל הגלויות. כיון שכך צריך תהליך גאולת מצרים לכלול הרבה מעבר לנדרש לגאולת מצרים בלבד. מכאן לטרונית משה אודות סבל עם ישראל הנצרך לסבול כדי להכין את הדרך... -
וארא תרמג קטע ראשון
יש הבדל מהותי בין דרך העבודה של האבות לבין זו של משה. עבודתם של האבות מתאפיינת בשם שד"י הממחיש את המימד המוגבל והמצומצם של המציאות בעוד עבודתו של משה מתאפיינת בשם הוי"ה המסמל את הבלתי מוגבל והבלתי... -
בא תרלא קטע רביעי
ההתחדשות האישית נובעת מההתחברות אל החיות האלקית המחדשת בטובה בכל יום מעשה בראשית. השבת מביאה את תחושת ההתחדשות מצד עצמה, אולם בראשי החדשים, מוטלת על האדם המשימה להגיע אל ההתחדשות הזו בכוחות עצמו.... -
בא תרלז קטע שלישי
עבודת אברהם אבינו משקפת את ההשפעה על כלל המציאות, ועל כלל העולם. הבקשה לישראל להזדקק לכלי הכסף ולכלי הזהב היא המשך של שיטת אברהם אבינו המצריכה התייחסות למציאות. מצד עצמם לא היו ישראל זקוקים לדבר שכן... -
בא תרלט קטע שני
עשר המאמרות, עשר המכות ועשרת הדברות יוצרות משולש המבוסס על העקרון של כלל ופרט וכלל. הכלל הראשון הוא כלל מופשט, הפרט בא להגדיר את הכלל בצורה טובה יותר והכלל הסופי מחזיר את הדברים למישור הכלל. זוהי... -
בא תרלט קטע שלישי
בני ישראל הפכו ברגע אחד ממצב של חיבור לעבודה זרה, למצב של המשכות אחרי הקב"ה. הדבר מלמד על שבחם של ישראל שביסוד נשמתם הרי הם מחוברים אל הקב"ה ורק המציאות החיצונית היא שמעכבת לפעמים. שפת אמת ספר שמות... -
בא תרמד קטע שני
הקב"ה מראה לאבות אבותיו של הרשע את עונשם של צאצאיהם. כך גם הוא הדבר ביחס לשכרם ושמחתם של צאצאי הצדיקים, שהקב"ה מביא את אבות אבותיהם להיות שותפים בשמחתם. הסיבה לכך היא שמחשבת האבות מצויה בצאצאים... -
בשלח תרלב קטע שלישי
האיסור לצאת מתחום שבת, הוא איסור שיש לו משמעות סמלית. הרעיון הוא החובה של האדם להתמקד במימד הרוחני של המציאות. זו הסיבה בגללה מחויב האדם לשבות ממלאכה ביום השבת, וזאת כדי להיות מחובר אל המימד הפנימי... -
בשלח תרלג קטע ראשון
שתי אמונות הן, האחת מאפיינת את מי שאינו יודע דבר, והשניה מאפיינת את מי שכבר יודע שאינו יודע. כיוצא בדבר הזה יש שתי דרגות של יציאה מחשכה לאורה, האחת מבוססת על הבריחה מן החושך, והשניה מבוססת על... -
בשלח תרלו קטע שלישי
המן הוא אכן המזון האופייני למקבלי התורה. אף שבעולם הזה על האדם להגיע אל הקדושה מתוך המאכלים הגשמיים, כהכנה לקבלת התורה נדרש האדם ליציאה אל מחוץ למערכת טבעית זו. שפת אמת ספר שמות - פרשת בשלח - שנת... -
בשלח תרלז קטע שני
יציאת מצרים מוגדרת כשילוח של פרעה משום שכל היציאה היתה בחסד עליון ובמתנה לעם ישראל, לכן לא היו עדיין עם ישראל במעמד של עצמאות גמורה ממצרים. כיון שכך, מוגדר המצב כשילוח של פרעה. רק על הים זכו ישראל... -
בשלח תרלט קטע שני
המן היה מצב הצבירה הרוחני של המושג מזון. זו הסיבה שמושגי העדפה וחסרון לא תפסו בו. בשבת לא נמצא המן בשדה משום שהשבת באה ממקום גבוה עוד יותר, מקום שאין בו כלום. כיון שכך צריכה הארת השבת לבוא בקישור...
עמודים
-
כל אתר ואתר- פיתוח אתרי אינטרנט
PHP,דרופל וJS
- טלפון:
- 0525802579
- מייל:
- [email protected]